lördag 19 augusti 2017

Adbåges gröna himmel

Bild: Jörgen Auer
Besökte det fina kommunägda magasinet vid Mantorps station i dag och fick bland annat se Grön himmel, ett konstverk av Peter Adbåge. Konstnären ställde ut sina verk på Konstrundan i Mjölby och då är klart att även jag tittade in. 

 Bild: Jörgen Auer
Det här väa verket har Peter döpt till "Den där Britta" och nog blir man lite intresserad av att se den verkliga Britta? Jag tror mig veta att Adbåge lyckats fånga henne väl.

Bild: Jörgen Auer
Adbåge visade ett 45-tal verk (bland dem även en Röd himmel) och imponerar i alla fall på mig. Han berättade för övrigt att han har fått mer tid - och utrymme - för sin konst sedan barnen flyttat hemifrån. Naturligt nog.
Imponerar gör även det röda magasinet som han hyrt av kommunen för Konstrundan i Mjölby. Han tycker som jag att lokalen är värd att användas betydligt flitigare än en gång om året. In med verksamhet här, Mjölby kommun! 


Inga kommentarer: