lördag 26 augusti 2017

En auersk lördag

 Bild: Jörgen Auer
Min lördag började i Stensvassa vid Järnlunden hos Jan Christer Persson och Eia Persson. Men Eia var inte hemma. Hon var i Göteborg och passade barnbarn.

  Bild: Jörgen Auer
 Tidigt gick jag promenad. JCP sov. 

  Bild: Jörgen Auer
 Två rådjur var de enda varelser jag såg. Ja visst ja, tre mördarsniglar också. Men de är döda nu.

  Bild: Jörgen Auer
Till badplatsen och stora bryggan i Norra Fjälla gick promenaden. Så nu har jag varit där också. För första gången. Fint.

 Bild: Jörgen Auer
Sedan åkte jag till Linköpings stadsfest för att vara med på Quiz som något av programledare/konferencier. Men först tittade jag en stund när barn tecknade sina drömrum för Corren Bostads redaktör Anna Lindén. Det blå på den här teckningen är en trampolin!

Bild: Jörgen Auer
Efter det blev det musikquiz. Med blandat spotify/livemusik. För den senare svarade delar av familjen Lindberg: Anna och Henrik samt snyggt sjungande sonen Cliff. Hur gick det för mig, då?
Bra, tycker jag. Vinnarna i quizen publiceras i Corren i veckan.
Nu: mot Kisa.

Inga kommentarer: