lördag 12 augusti 2017

Rödhake, svanar och Börje SK

 Bild: Jörgen Auer
En bild jag inte visat tidigare. Det är en ung rödhake som flög in i ett gästhus i Sandvik, Södra Finnö, häromdagen. Och som värden Karl-Axel Geisler lätt tog hand om och hjälpte ut i friheten. Min gode vän Claes Nilsson på Corren hjälpte mig sen med identifieringen.

 Bild: Jörgen Auer
En svanfamilj visade sig i går i vattnet vid Krysskälla mellan Mjölby och Västra Harg. Jag tyckte det var så vackert att jag stannade och beundrade familjen en stund.

Bild: Jörgen Auer
Familj, ja. Under lördagen begav vi oss till Uppsala för att titta på barnbarnet William när han i Börje SK:s dress spelade mot Sirius i serien för pojkar födda 2007. William var riktigt duktig, och det visste vi ju redan efter att ha sett honom trolla med bollen under sommaren. Två mål låg han han bakom också, och verkade glad efteråt, även om han - och vi - fick se Sirius vinna, jag tror med 8-3.
Nu är vi hemma igen och tittar just nu på teve och Mo Farah och VM-finalen på 5000 meter.

Inga kommentarer: