söndag 20 augusti 2017

Jag kan nästan höra himlen

 Bild: Jörgen Auer
Nedre delen av Drögen sedd i kväll från Ulrikavägen (Kisavägen) i söder. Klockan är 20:30 på ett ungefär och sjön är sagolik. Jag far hem till Mantorp och njuter av utsikten.

 Bild: Jörgen Auer
Kvällsdimman kommer. Det är ju långt in i augusti och temperaturen kryper snabbt nedåt om kvällar och nätter. Bilden är tagen nära Kottebo.

 Bild: Jörgen Auer
 Strax före Ulrika, vid Stora Ämtefall stannar jag och fotar himlen över Hallarna. En ko råmar till höger om mig och en hund gläfser. Annars är det tyst. Jag kan nästan höra himlen.

Bild: Jörgen Auer
 Men det är radion som är på. I afton dans. Överraskande bra sällskap. Jag som aldrig har haft så mycket till övers för dansband. Men som kvällssällskap i bilen? Suveränt. Vilka band hörde jag då? Vet inte riktigt, men jag tror att jag hörde Flamingokvintetten, Skåningarna, Wizex, Drifters, och en hel drös till. Wahlströms inte minst. Bilden tog jag strax före gården Ulvsberg.

Inga kommentarer: