fredag 1 september 2023

Augusti en skitmånad

 Äntligen slut på augusti 2023. En riktig skitmånad för min del. Jag har inte mått bra, har tvingats avstå från bröllop, restaurangbesök, middagsbjudningar och fotollsmatcher och avslutar månadens sista dag på Akuten US Linköping.

Fel? Magen har krånglat. Ont. Aj, aj. Troligen ny ileus (tarmvred) som jag ådragit mig ännu en gång. Därtill har jag senaste dagarna blivit så svag att jag inte ens orkar gå och hämta post i brevlådan 150 meter bort! Jag, långgångaren kan nu inte ens gå korta sträckor.

Men så där är det väl kanske när man kommer upp i åren? Utförsbacken kan vara bra mycket kortare än man anat.

Saltbrist, säger en sköterska som tagit del av blodprovsresultaten. Aha, det förklarar kramperna som jag också har dragits med i händer och fötter.

Resten vet jag inte än, men blir I alla fall kvar på US över natten. Dock har jag någon minut efter midnatt ännu inte skickats till avdelning.

Inga kommentarer: