torsdag 21 september 2023

Klippte äntligen gräs igen

Bild:  Jörgen Auer
Lunchade i Linköping med Gabriel Alm i dag. Han hjälpte mig med lite tekniska inköp så han fick en god lunch på Cioccolata Bistros uteservering som tack. Gabbe skulle kunna kalla mig morbror (ingift sådan), men det gör han inte. Han säger Jörgen.

Bild: Jörgen Auer
I övrigt i dag klippte jag gräs. Första gången på en månad som jag orkade göra det själv. Skönt. Dessutom tar jag det alltid som ett bra sätt att få lite motion. Vad blomman närmast heter, vet jag inte.

Bild: Jörgen Auer
Annat jag gjort under denna sköna torsdag? Hm. Ja-a, vad kan det vara? Jo, jag löste ett par tre korsord, var också ute i solskenet utan att göra just någonting alls. Bara vara är en njutningsfull fritidssyssla som gör en människa gott. Jag tror att jag ska fortsätta bara vara även under fredagen. Möjligen också leta efter kvarvarande fjärilar.

Inga kommentarer: