onsdag 20 september 2023

Regnbågen ett gott tecken?

Bild: Jörgen Auer
Efter regn kommer sol, brukar det heta. Mycket riktigt stämde det på onsdagseftermiddagen. Och just i övergången och strax efter densamma dök regnbågen upp. Den brukar kunna bli fin på bild så jag fotade den färgglada bågen på min promenad.

Bild: Jörgen Auer
Banne mig om inte andra änden dök ner i träddungen bakom vilken jag bor! Jo. I samma sekund tänkte jag förstås på den omtalade skatten och skyndade på stegen. Vem vet, kanske fanns en från IFK Norrköping skickad och därefter saknad försändelse äntligen i min brevlåda? Nej, där var tomt och hur jag än letade kring huset fanns jag ingenting annat än kvarlämnade grejer från en målerifirma. 
Men jag tar dagens regnbåge som ett tecken på att jag antagligen vinner i veckans turspel i stället. Blir det på Euro jackpot på fredag eller/och Lotto på lördag?

Inga kommentarer: