söndag 3 september 2023

När som helst

 Jaha, snart blir det operation igen. Med snart menar jag när som helst inom de närmaste timmarna. Det kan bli i kväll, men jag kan också få vänta till i morn bitti.

På Ronden i dag sas det först att jag skulle bli hemskickad efter lunch. Minuterna efteråt kom en tvärvändning. Risken är nämligen stor att det snart uppstår ett nytt stopp i stomin som jag fick 1 februari 2022 efter en tumöroperation. Och det vill jag ju inte. För tarmvred är inte roligt. Jag är inne för andra gången nu på 14 dagar.

Så nu väntar jag på operation. När som helst.

I väntan måste jag fasta. Dessutom måste jag få väntans tider att gå. Tack då för att det finns mobiltelefoner. Och tv. Jag ligger och tittar på hyllningarna för Henrik Dorsin och stortrivs.

Men när som helst.

2 kommentarer:

Hasse Somdal sa...

Hoppas allt gick bra hoppas Hasse Somdal

Anonym sa...

Tack. Det hoppas jag också.