lördag 16 september 2023

Uti vår hage

Bild: Jörgen Auer
Det kan vara väddklint, det kan vara rödklint. Oavsett vad gör sig den rosa blomman mot det vita molnet och ljusblå himmelspällen. Och jag är en lycklig människa som får och kan vara ute och njuta av naturens skönhet.

Bild: Jörgen Auer
Rosa och söt som socker skrattar backnejlikan, även kallad ängsnejlika mot mig. Jag skrattar också.

Bild: Jörgen Auer
Och nyponen! Ja, nyponen så röda överväldigar mig med så mycken kärlek denna sköna septemberlördag. Jag tror att de älskar mig lika mycket som jag älskar dem. Jag har legat sjuk en tid och har inte kunnat vara ute i naturen så mycket som jag brukar, därav de starka känslorna.

Bild: Jörgen Auer
Ännu blommar liten blåklocka och jag bar med mig några hem. Nästan är det så att jag tror mig höra klockornas klang. Om jag blundar och tänker klocka är jag säker i min tro. Det är en liten kläpp som slår an en ton i varje klocka. Tyst! Nu hör jag. Uti vår hage...

Inga kommentarer: