lördag 24 oktober 2009

Dagens Linköpingsbilder (1)

Bild: Jörgen Auer
Eftersom jag hade annat för mig första gången det var visning av Tornet i Linköping passade jag på i dag när det åter var öppet hus, i alla fall våningarna 18 och 19 för allmänheten. Det blev en trevlig upplevelse med vyer jag aldrig tidigare skådat. Så många bilder blev det att jag får dela upp dem i fler än ett avsnitt - hur många det blir vet jag inte.
Bild: Jörgen Auer
Nåväl, här ses Domkyrkan mitt stan. Gatan till höger i bild är förstås Östgötagatan och i vänster bildkant S:t Larsgatan. Nedanför är Steningeviadukten och korsningen med Järnvägsgatan(Industrigatan).
Bild: Jörgen Auer
Postterminalen, Värmeverket, Cloetta Center.
Bild: Jörgen Auer
Utsikten mot Tornby gård och Roxen. Bild: Jörgen Auer
Och här är det stationsområdet, Järnvägsgatan, och S:t Larsgatan. Bortom stationen ses Scandic Hotell och långt bortom S:t Larsgatan vattentornet i Majelden.

Inga kommentarer: