tisdag 6 oktober 2009

Jag vet var Google bor

Jag kollar min Neo Counter och ser att Mountain View i Kalifornien nu har två som varit inne på min blogg. Hm. Det måste undersökas lite, tänkte jag. Vem? eller vad finns i Mountain View?
Jo, stan tillhör Silicon Valley och är mycket riktigt hemvist för en rad it-företag. Och vad finns mer att se i "Bergsutsikten" om inte självaste högkvarteret för Google, kallat Googleplex!
Kanske är det Google som kollat upp mig. Varför? Tja, för att se om jag gör reklam för dem. Men det gör jag ju inte, jag bara berättar var högkvarteret ligger. I Mountain View i Santa Clara County, och de drygt 70 000 invånarna kan glädja sig åt att Google har sett till så att hela stan har trådlöst internet. Och det är i denna trådlöshet som någon ändå lyckats hitta en tråd över Atlanten och till Auerbloggen. Eh, eller hur det nu går till.

Inga kommentarer: