torsdag 1 oktober 2009

Nu räknar jag för fullt

Bild: Jörgen Auer
I går skaffade jag en räknare till min blogg. Hittade den på journalistkollegan Daniel Cannerviks blogg Ironiska generationen eller om det var på Mia Oscarssons Vardagsrummet. Hur som helst skaffade jag en från Neo Counter och den mäter nu för fullt alla besökare. Så förskräckligt många är det kanske inte, men 150 på två dar är väl inte så illa pinkat? Jag är osäker på om den mäter alla som går in via corren.se, eller bara dem som går direkt in på min blogg och får den här snygga blå färgen som bakgrund. Vill man se den blå så kan man helt enkelt söka på mitt namn på Google och sedan klicka sig vidare till bloggen. Att det ser olika ut beror på att corren.se och blogger inte finns på samma ställe på nätet (om jag har fattat rätt) utan Corren lånar den från blogspot. Adressen till den blå är annars http://jorgenauer.blogspot.com/
Som sportfantast kan jag inte låta bli att meddela ställningen. Leder gör Linköping med 41 besökare (eller besök), sedan följer Boxholm 10, Stockholm 9, Norrköping 8, Mantorp 4, Kalmar 4, Nyköping 3, Göteborg 3, Rimforsa 3, Mjölby 3, Mölnlycke 2, Söderköping 2, Solna 2.
Ska bli intressant att följa vem som blir först till 100.
Tänk om det blir Amersfoort i Holland, Shelbyville i Kentucky, eller Pudsey i England som också finns med på listan.


2 kommentarer:

DanielC sa...

Tack för länkningen!

Visst är det kul med räknaren? Det blir som en tävling och sporre att skriva mer och mer.

För en tid sen skrev jag ett inlägg om hur bra jag tycker att Sportbladet är (helt utan baktankar), jag nämnde bland annat deras reporter Robert Laul, han hittade mitt inlägg och länkade till det i sin blogg (AB:s fotbollsblogg).
Min Neocounter fick frispel! Snacka om sporre att blogga mer intensivt... :-)

/Killen på våningen ovanför

Auer sa...

Hej Daniel,
Jag har tittat på dina inlägg och blivit imponerad - så seriös och engagerad i politiska frågor är inte jag som du säkert märkt.
Jag har det mer som en liten hobby och ett sätt att då och då få tillfälle att publicera en dikt.

Ha de´