måndag 5 oktober 2009

Fler än en hobby

Bild: Jörgen Auer
Det har snart gått ett år sedan jag köpte min första Canon. En EOS 450D. På det året har jag lagt in så många bilder på den här bloggen att jag inte ids räkna dem. 591 inlägg hittills i år och 254 förra året och långt fler bilder. Så roligt det har varit. Jag har fått en hobby. Två. Eller tre. Ta bilder är en, jag vill inte kalla det fotografera, att skriva till bloggen är en. En tredje är att sammanfoga text och bild till en enhet. Jag är blogograf. Som sådan har jag till denna text använt mig av samma bild som vid inlägget 25 oktober 2008. Då var kameran ny och den ser likadan ut då som nu, och han bakom den ungefär likadant. Betyget på kameran blir 4 på en 4-gradig skala. Fråga mig inte vad jag utgår ifrån eller jämför med. Det bara är så. 4.
Det är dags att fyra av. Klick.

Inga kommentarer: