söndag 23 maj 2010

Det heter inte bronsch

Sitter och slötittar på bronsmatchen i hockey-VM - Sverige möter Tyskland och det står 1-1 efter två perioder. Jag undrar om jag sett snällare hockeymatch. Tror inte det. Inte ens LHC dam spelar så här snällt, och hos dem är det inte ens tillåtet att tackla. Det verkar det inte vara i bronsmatchen, heller. Men de hockeyspelare som gillar att åka skridsko trivs nog. Svenskarna har ju så mycket fria ytor ibland att man undrar varför inte tyskarna är på isen.
Fast jag undrar jag om inte hemmanationen vaknar i sista perioden. Då kan det bli match även av en ointressant bronsmatch. För övrigt undrar jag varför ingen i kontrollrummet eller i studion säger åt Andreas Johansson att det inte heter bronsch.
B som i Bertil, R som i Rudolf, O som i Olof, N som i Niklas, och S som i Sixten, BRONS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Antar att andreas är ifrån Bollnästrakterna,, där säger man - nånstansch, bronsch, mm :)