onsdag 26 maj 2010

Från 89 och 87

Tittade i gamla tidningslägg och hittade plötsligt det här från 26 maj 1989. Jag skrev om Cypern.
Och på en bild från Nicosia satt min familj och åt mat med en inhemsk på restaurang To Rogatiko. Prova gärna en restaurang i Laiki Yitonia i Nicosia, står det i bildtexten (men borde stå Laiki Yetonia). Bilden hade jag själv tagit kom jag ihåg, men den är inte från 89 utan från 1987 då vi var där och träffade Phidias Joannides, en affärsman som bland annat köpte in svensk choklad från Cloetta. Att bilden är så grynig och oskarp beror inte på fotografen utan mer på Correns dåliga tryck vid den här tiden.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Oh vad roligt att gå igenom sådana där gamla grejer! Jag kan ha kvar en av de gigantiska kottarna vi plockade med oss från vår tripp upp i bergen där. (Eller var det den gången vi var i Paphos kanske?)
Kram!

Auer sa...

Kottarna och Troodosbergen var andra resan.
Kram