fredag 28 maj 2010

Lite till från NHS i Åby

Bild: Jörgen Auer
Bra bild om jag får säga det själv. Och det får jag eftersom det är min blogg. Men det är inte min häst. Den tillhör Gabriella Lundborg från Stockholm och är med i Norrköping horse show i Åby. Hästen alltså. Gabriella som här sitter på sin vackra springare Spookey Ztar överlåter tävlandet åt Fredrik Knutsson. Om du klickar på bilden ser du så glad Spookey är över att se mig.
Bild: Jörgen Auer
Spookey är, ja spookey, och kan till och med stå med benen i kors när han talar med mig.

Bild: Jörgen Auer
Det här är Emma Liljefors från Västerås som knoppar manen på Thelma inför hästens ritt med elitryttaren Stina Lillje från Jump Club.
Bild: Jörgen Auer
På läktarplats var det solglasögon som gällde. Förmiddagen var alldeles strålande.
Bild: Jörgen Auer
Och det här är systrarna Eldh, Alexandra och Linnea, från Söderköping som sköter pressdetaljen utan mamma Lotta i år. Fast de är rutinerade och har varit med under flera år.
Bild: Jörgen Auer
Och det här är en hästsvans.
Bild: Jörgen Auer
Tom Krog siktar mot stjärnorna. Eller också undrar han om det ska börja regna lagom som han och J Callista Ek ska hoppa. Det gjorde det inte.
Bild: Jörgen Auer
Till sist ännu en bild på Spookey Ztar som var min favorit denna dag. Hoppningen gick inte så bra, men det spelar mindre roll. Han var snygg att se på.

1 kommentar:

Linnea Eldh sa...

hej jörgen, jag hade glömt bort den där bilden på mig och syster. Vad roligt :) snart är det dags igen för press jobbet :) ha det bra!