onsdag 12 maj 2010

Grattis, Loben!

(Här följer en text: tre frågor som Corren av någon anledning missade att ta med i dagens tidning. Därför ligger den nu här i stället)

I dag fyller han 70, Rolf "Loben" Gustafsson, mest känd som tennistränare, men efter pensioneringen allt-i-allo i Linköpings FC.
Efter 35 år som tennistränare och spelare/ledare i Linköping och Östergötlands tennisförbund liksom Svenska tennisförbundet sadlade Rolf Gustafsson om och blev fotbollsledare i Linköpings FC. I dag är han lagledare.
Grattis, Loben, vad förväntar du dig av födelsedagen?
– Jag har inte aning om vad som väntar, förutom att det ska komma någon och hämta mig klockan 5. Jag hoppas att de menar fem på eftermiddagen.
Vilken är din bästa födelsedag, hittills?
– När jag fyllde 50 och fick åka lastbil genom Linköping. Jag stod på flaket och spelade minitennis mot sex tejer från Linköpings TK. På kvällen blev det fest för 200 personer. Förbereder du dig för fest på något särskilt sätt?
– Nej, jag gör som jag brukar och ser till så att allt flyter som det ska kring LFC-träningen. Blir det fest i kväll så kommer jag för resten att som vanligt ta det lite lugnt för LFC åker till Stockholm på torsdag morgon för cupmatch mot AIK. Efter cupmatchen hoppas Rolf Loben Gustafsson få säga grattis till spelarna i LFC.
Än en gång grattis, Loben.
– Tack.

Inga kommentarer: