söndag 10 oktober 2010

Ett 50-talsliv

Bild: Jörgen Auer
Jag levde 50-talsliv på söndagseftermiddagen. Det betyder åka runt med bilen så som familjerna gjorde på 50-talet, och bara njuta av allt jag såg. Ibland stannade jag och gick ut med kameran i sällskap.
Bild: Jörgen Auer
Som här i Borensberg där jag tog Norrbygatan längs med Motala ström och stannade strax före Sågarhem och tog bild på vandrarhemmet Glasbruket på andra sidan strömmen.
Bild: Jörgen Auer
I Bjärka en mil från Ljungsbro stod den här roliga skylten.
Bild: Jörgen Auer
Vid Råby stannade jag vid bron och tog bild av skogen. Eller ska man säga skogarna eftersom det finns en i Ljungsjön, också?
Bild: Jörgen Auer
Strax innan bron, vid Kungs Norrby, blev jag helt fascinerad av det unga trädet på ruinresterna. Så vackert, så stolt, så gult, så uppåt, så växande, så allt. Den utstrålade framtidstro, hopp, styrka, vad du vill. Jag tog till mig allt och ställde det ovanpå min mentala byrå som ett inramat fotografi och hade svårt att ta blicken från det under färden hem över slätten. I Maspelösa gick en gul katt makligt över vägen.

Inga kommentarer: