fredag 15 oktober 2010

Heja, Rimforsa

Heja Rimforsa IF. 15-4 imponerar.
Visst, det är bara division 2, men vad då? Laget spelar ju där och kan bara göra sitt bästa av den situation man befinner sig i. Så är det med allt. Stort som smått. Kämpa på. Hej och hå. Stå på. Slita och dra. Streta vidare. Gno. Hitta något.
Just nu hittade jag en tia på skrivbordet här på jobbet. Den ska jag använda för att göra det bästa av min situation i kväll. Jag är på jobbet och känner att det suger i fikatarmen. Jag vet att klockan är mycket, men...
Jag ska köpa en chokladbit i automaten tre trappor upp. Om jag bara hittar en enkrona också. Hallå, hallå!
Är det någon här! Ja, Peter Mildaeus är här. Har du en krona? Tack.
Va? Om jag har gjort division 2-innebandyn? Jadå, Jonas Karlsson gjorde fyra mål och Robert Ljungberg också när Rimforsa vann med 15-4. Micke Nordin lär ha varit bra för resten. Är det samme Micke som jobbade hos oss förra sommaren?
Jaa.
Där ser man. Han gjorde bra jobb här också. Han hittade något varje dag. Och han hittade ett fast jobb på Kinda-Posten.
Heja Kisa, också. Heja, Kinda. Och Ydre. Okej då, heja Östergötland. Vi är bäst.

Inga kommentarer: