lördag 16 oktober 2010

Före och efter kaffet

Bild: Vem som helst
Dagen börjar visserligen med minusgrader, men det är klart och soligt. Mot utgången. Men först tiokaffe. Vi brukar dricka elva, men i dag får det bli tio. Har just läst Corren. Trevlig intervju med landshövdingen Elisabeth Nilsson. Eller intervju? Det var bra svar hon gav på de lappar hon drog ur en korg. Sen minns jag inte mer ur tidningen och då har jag ändå läst den för bara tio minuter sen. Jo, om Alfons Åberg på Kultur och Nöje. Bra. Och alla minnen om Tage Danielsson förstås. Och John Cleese. Men sen är det stopp. Nej, jag läste om Mjölbys seger i innebandy mot Solfjäderstaden, också. För resten läste jag allt på sporten redan sent i går kväll innan tidningen gick i tryck.
Nu erinrar jag mig även att jag läste en annons om en ny bil, en Nissan Juke. Javisst ja, nu minns jag också en artikel om att man inte får klistra på något annat märke på registreringsskyltarna, trots att man inte längre behöver skattemärken. Larvigt. Men sen kommer jag inte ihåg mer. Jo, ljuddebatten på Ordet Fritt där man har åsikter om ljudnivån på Mamma Mia i Cloetta Center. Självklart läste jag också Veckans Berglin.
Tänk så mycket man kommer ihåg om man bara tänker efter.

Inga kommentarer: