tisdag 30 april 2024

Mc-kortegen genom Viby

Bild: Jörgen Auer
Så där ja. Då var man på plats. Närmare bestämt i Viby, Mantorp för att följa den av SMC Östergötland arrangerade mc-kortegen passera på sin väg från Linköping till Skänninge och Väderkvarnsbacken för att fira Valborgsmässoafton.

 Bild: Jörgen Auer
Jag vet i skrivande stund inte hur många som deltog i kortegen, men många var det och lite kändes det som fler än vanligt. Gissningsvis 700. Dock åkte de ofta inte i så täta grupper utan mestadels en och en, så att säga och då kunde det vara 10-15 meter till bakomvarande cykel. Ja, mer ändå.

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

 Bild: Jörgen Auer 

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer
Plötsligt var det över. Alla de 700 hade passerat Viby och fortsatte sin väg till Skänninge. Kul tradition som jag gärna tittar på år efter år. Kanske tyckte jag mig i år inte se så många stora och tunga ekipage som tidigare år. Men det kan ha varit fel på mina ögon. Dessutom såg jag ju kortegen genom mobilkameran. 
I morgon är det första maj. Äntligen.

Inga kommentarer: