fredag 12 april 2024

Vilken makalös drabbning!

Bild via TV12
Vilken match! Vilken drabbning! Vilken fight! Och Andreas Johnsson jublade mest eftersom det var han som avgjorde den spännande fjärde SM-semifinalen när Skellefteå efter förlängning vann borta mot Frölunda. 6-7 i Scandinavium blev det och Skellefteå kan säkra en finalplats på hemmais i nästa möte på söndag.

Bild via TV12
Det var en fantastisk hockeymatch. 13 mål och hårt och tufft hela tiden. Snygga mål också. Samt ett väldigt ovanligt. Efter en tekning i Frölundazonen rensade backen Christian Folin (2) bort pucken, det var vara det att han prickade krysset bakom egna målvakten Lasse Johansson. I ett läge som betydde 4-6. Hemmalaget kom dock väldigt starkt tillbaka och gick upp till 6-6 och såg både rappare och vassare ut än motståndarna.
Men i förlängningen avgjorde alltså Andreas Johnsson.

Har jag sett eller gjort något mer i dag efter hemkomsten i går från 14 dar på Universitetssjukhuset? Nja, handlat. Uderrättat släkt och vänner om mitt hälsotillstånd, tittat lite på Muren i TV1 i en hockeypaus. Läst Facebook. Löst korsord. Nätsurfat. Vilat.
Lördagen vet jag ingenting om. Kanske fortsätter jag vila. Eller överraskar mig själv med en kort resa.

Inga kommentarer: