torsdag 4 april 2024

Vad handlar det om?

Bild: Jörgen Auer
Inget att göra? Hm. Då har jag ett förslag. Titta i din mobil efter bilder du tog på just denna dag för ett år sedan. Eller två år. Jag hittade bilden här ovan, en bild från Circle K-macken i Mantorp, tagen 4 april 2023. Men vad står det på bilen?

Bild: Jörgen Auer
Der schwarze Mann, står det. Jaha, och vad kan det vara reklam för? Den svarta mannen, är det en film? Teater, kanske? 
Icke. Jag söker en stund på nätet och hittar en resande onlineshop i Tyskland.
Tydligen säljer Der schwarze Mann även i Sverige. Eller köper in. Ja, så är det nog, de köper restlager över hela Europa och säljer till hela världen - online.
Se där, nu fick jag lite att göra i alla fall. Nej, jag ska inte handla online, men det tog ju en stund att skriva det här. Hej, då.

Inga kommentarer: