fredag 26 april 2024

Nära ta blå tåget

Bild: Jörgen Auer
Tänkte ta nya tåget i dag, men kom på att jag inte visste vart det skulle. Då är det ju inte så lätt att kliva ombord. 

Bild: Jörgen Auer
Att det stod några vagnar i dag på parkeringen vid City Gross i Mantorp måste anses som en mycket udda händelse i Mantorps historia. Har det ensinträdfat tidigare? Tvivlar på det. Men snygga vagnar var det och jag är nyfiken vart de är på väg.
Det är väl tågvagnar? Eller är det till Göteborgs blå spårväsen?

Bild: Jörgen Auer
Dagens stadsbild tog jag i Linköping vid gamla brandstationen. Eller är det gammelgamla stationen? Själv kände jag mig gammelgammal när jag letade efter min bil på fel våning i P-huset Baggen.

Bild via Svt
TV-kvällen ägnade jag åt brittiska serien Vigil och gladdes, som alltid när hon är med, över Suranne Jones skådespel. Hon är alltid bra. Du minns väl Scott & Bailey?

Inga kommentarer: