tisdag 23 april 2024

Vitsippor och Brynäs

Bild: Jörgen Auer
Tisdagen började kall som attan, men varefter dagen led blev det allt varmare och i lä riktigt skönt. Tillsammans med Rooney Jerrevång besökte jag Rydsskogen i Linköping och samlade på mig en hel drös vitsippor.

Bild: Jörgen Auer
Jag har inte varit på egen fritid i Rydsskogen sedan 70-talet. Däremot har jag varit där på jobb och senaste gången var 1997 inför femdagarsorienteringen i Umeå. Den då 11-åriga Linnea Kjell från Linköpings OK lärde mig "allt" om orientering eftersom jag skulle starta i tävlingen. Det gjorde jag också men bröt på tredje etappen.

Bild: Jörgen Auer
Tisdagskvällen ägnade jag åt fjärde finalmatchen mellan Djurgården och Brynäs i hockeyallsvenska slutspelet. I en paus tittade jag ut och fann månen. Fint.

Bild via TV12
Matchen? Jo, den vann Brynäs som i och med det är klart för en återkomst i SHL efter fyra raka segrar. Grattis!
Djurgården spelar kvar i allsvenskan även nästa säsong. 
Övrigt: en läkare på kirurgen skulle ringa mig under eftermiddagen. Blev det så? Nej, inget samtal kom. Dåligt.
Mer: det finns gott om vitsippor kvar i Rydsskogen.

Inga kommentarer: