torsdag 4 juli 2024

Inglasning och sena inköp

Bild: Jörgen Auer
En gammal dröm går i uppfyllelse när Rebecka och Robert nu bygger en inglasad altan i Bäckhult vid Drögen. 

Bild: Jörgen Auer
Min kvalificerade gissning är att det är här deras familj med gäster, däribland jag gärna kommer att tillbringa en hel del av den tid man gärna håller sig inomhus sommartid.

Bild: Jörgen Auer
Inomhus ja. På onsdagskvällen hann jag precis in för att handla på City Gross innan stängningsdags 21:00. Och det visade sig vara en bra tid för inköp. Det fåtal kunder som var där så dags hade inte kundvagnar med hundratals varor i, utan verkade ha köpt sådant de hade glömt tidigare. 
Precis som jag. Jag måste till exempel ha frukost till torsdagsmorgonen.
Torsdag ja. Då ska jag till bror och svägerska.
Och nej, jag ska inte glömma regnkläder.

Inga kommentarer: