torsdag 18 juli 2024

Jag tog stövlarna på

Bild: Jörgen Auer
Tog på mig stövlarna och gick en runda i det översvämningsdrabbade Östra Olofstorp i Mantorp. Mycket har redan sjunkit undan, och spolbilar och traktorer körde i skytteltrafik inom området som träffande kallats Träsket i årtionden.

Bild: Jörgen Auer
Här några drabbade gator. Värst utsatt var tydligen Stovägen. När vattnet sjunker undan och slambilarna gjort sitt blir det också rejält skitigt. Som på Platsvägen.

Bild: Jörgen Auer
Inte roligt att ha det så skitit som på Lärlingsvägen. Men hellre smuts än översvämning och vattenskador.

Bild: Jörgen Auer
Upptorkning och slamsugning pågår. Här på Stovägen.

Bild: Jörgen Auer
Här har det varit genomdränkt. Nu inte så mycket vatten kvar. Jag tog mig fram på gräset. I stövlar. Lägg märke till slambilen som tömmer "lasten" i dagvattendammen.

Bild: Jörgen Auer
Allt är dock inte elände. Se, så fina blommor jag hittade på Lärlingsvägen.


Inga kommentarer: