tisdag 30 juli 2024

Populär mötesplats i Rättvik

Bild: Jörgen Auer
Jag skrev att det kommer flera bilder från Rättvik där jag befann mig 19-20 juli. Och här kommer några från centrala Rättvik, visandes den trevliga fontänen med sina skulpturer på Torget.

Bild: Jörgen Auer
Fontänen/konstverket bär namnet Vattenspel och invigdes år 2000. Bakom verket står konstnären Thomas Hellström och konstsmeden Mats Fällman. Figurerna består av tre spelmän och tre dansande kullor.

Bild: Jörgen Auer
Fontänen har blivit en naturlig mötesplats på ett tidigare tomt torg och det är riktigt skönt att sätta sig ned en stund och bara titta på vattnet.

Bild: Jörgen Auer
Här ses Thomas Hellströms och Mats Fällmans trevliga skapelse i sin helhet (nästan).

Bild: Jörgen Auer
Under mitt besök i Rättvik spelades musik (religiös sådan). Inget för mig, men bilden blev bra. 









Inga kommentarer: