tisdag 26 mars 2019

Äntligen ser jag bilens färg

Bild: Jörgen Auer
Tvättade bilen i dag. Nej, jag orkade inte göra det själv utan tog hjälp av Gulf i Mantorp. Och den blev så fin, så fin.

Bild: Jörgen Auer
Och äntligen, efter två månader sedan köpet, ser jag vilken färg den har. Blå, gravity Blue som det står i köpekontraktet. Tyvärr verkar bilen svart i molnigt väder, men nytvättad och i solsken syns färgen. Och det sa säljaren Olle Nilsson på Bilbörsen till mig, att bilen för det mesta ser svart ut, och att det blå bara skulle synas i klart och soligt väder. Men jag trodde honom inte riktigt. Då. Nu vet jag att han hade rätt. Jäkligt fin färg, för resten. Den blå, alltså.
Nu undrar du kanske om jag inte har tvättat bilen tidigare. Jo, flera gånger, men då har det varit mulet vid tvättdagarna. Tills i dag.
Vad det är för märke och modell? Kia Niro.

Inga kommentarer: