fredag 1 mars 2019

Från Smedstad till Mjölby

 Bild: Jörgen Auer
Hade lite tid över i dag. Åkte till Smedstad dammar i Linköping och njöt en stund. Det gör jag alltid här. En liten oas i staden. Eller, njae inte i staden direkt, men näst intill. 

 Bild: Jörgen Auer
Jag blir lika förvånad varje gång över att jag inte möter fler människor där. I dag såg jag bara fem på en timme. Det borde ha varit det tiodubbla, tycker jag.

 Bild: Jörgen Auer
Det är inte farligt att ta sig dit. Jo, att ta sig dit, kanske, men inte att vara där. Det är tyst och lugnt. Fågelliv, om ännu inte så rikt, men ändå. Änder finns här redan och ett par arter till. Tyvärr är jag ingen expert och kan inte säga vilka arter. Gå dit och se själv, vet jag. Till och med toalett finns

 Bild: Jörgen Auer
Snart lär naturen explodera i våryra, så skynda, skynda.

 Bild: Jörgen Auer
Sen eftermiddag for jag mot Mjölby.

 Bild: Jörgen Auer
Vid Solberga mellan Sya och Mjölby gick solen ned från berget. Järnvägsbron bugade.

Bild: Jörgen Auer
Och kvällen kom allt närmare.

Inga kommentarer: