söndag 25 april 2010

Alla är så snälla i Mantorp

Bild: Jörgen Auer
Så här glad är man om man heter Beatrice Edler och vet att man är bra att rida. Bea var med i Mantorpsryttarnas fältävlan i helgen, vann en klass och kom trea i en.
Bild: Jörgen Auer
Här hoppar hon med Chalk n Talk ner i vattnet på banan i Mantorpsryttarnas trevliga fälttävlansbana i Östra Tollstad (alla är så snälla här, sa Beatrice.
Bild: Jörgen Auer
Bea släckte törsten i den halvtimmespaus hon fick mellan söndagens terrängritter. I den tidigaste kom hon trea, ändå oplacerad, med nyss nämnda Chalk n Talk i den enstjärniga klassen, och den andra vann hon!
Bild: Jörgen Auer
Medan jag pratade med Beatrice (läs Corren i morgon) så började 100 cm-klassen. Jag hann lagom in i skogen för att i motljuset få syn på Linköpings FK:s Alexandra Lampe och Munsboro Hurricane på väg nerför en brant.
Bild: Jörgen Auer
Hedvig Wik och Bookmaker från Örebro kom farande över den stora svarta stocken
Bild: Jörgen Auer
där jag häckade en stund, och fick se Frida Änges från Österåker på Zamira
Bild: Jörgen Auer
Sophia Folkesson och Marionette från Waxholm gled också över elegant
Bild: Jörgen Auer
liksom ännu ett Örebroekipage - Albin Werngren och Caruso.
Bild: Jörgen Auer
Flög fram gjorde FridaGustafsson från Linköpings FK på Ozzy
Bild: Jörgen Auer
och alldeles lagom som jag skulle åka hann Beatrice Edler komma in på målområdet med Lt Karisma och än en gång fick jag se Tranåstjejen ta sig genom vattnet. Det här ekipaget vann 100-klassen. Mer om tävlingen (mest om Bea) står i Corren i morgon.

Inga kommentarer: