fredag 16 april 2010

Solförmörkning

Bild: Jörgen Auer
Usama bin Laden är väl ingenting. Vad vi ska vara rädda för är molnet som kommer från Eyafjallajökul på Island. Även om vi inte riktigt vet hur det ser ut när det kommer till oss, om det kommer. Nu stoppar det flygplan, och vad blir nästa? Tåg, båtar, bilar? Cyklar rent av?
Själv gjorde jag en högst ovetenskaplig enkät på stan, tyvärr klickade kameran då (är det inte det den ska göra?), men så här sa de jag mötte:
Karin "Katla" Lavaström, Lilla Aska: Jag tycker det är otäckt och tänker på alla islandshästar.
Eya Persson, Rimforsa: Min jökull till man har tagit fram sopborsten. Så vi är beredda.
Lutfig Vulcan, Askeby: Äh, jag får faan utbrott själv av all skrämselpropaganda.
Ahmed Magma, gäststudent från Afghanistan: Uschaan! Jag är så räddförmörkad.

1 kommentar:

Cissi sa...

Hahaha, fyndigt!!