lördag 3 april 2010

Linköpingsledningar

2-0 till LHC efter två perioder. Det kan laget tacka Fredrik Norrena och Tony Mårtensson för. Det känns som jag har skrivit det förut och det har jag ju. Djurgården jobbar och står i, för spelet och skjuter ideligen. 30-13 (!) i skott efter två perioder säger precis som det ser ut. Norrena stretar emot. Och mitt i allt kontrar LHC och Mårtensson prickskjuter. Välförtjänt? Tja, visst, målvakten tillhör ju spelet, liksom Mårtensson.
I fotbollen har LFC gjort mål på straff genom Tilda Heimersson i 61:a minuten. Riktigt kul för henne, Norrköpingstjejen som älskar att spela på Idrottsparken. Hoppas ställningen står sig. Och så vill jag att Ingrid Schjelderup ska göra mål. Och Öqvist. Nä, nu ska jag titta på tredje perioden i hockey och ta en whisky.

Inga kommentarer: