söndag 25 mars 2012

Bättre i morgon?

Jag tänker droppa nu - namndroppa. Och här kommer de, åtföljda, eller inledda av en hälsning: hej på er alla ni i Österbymo, Svinhult, Norra Vi, Tidersrum, Kisa, Rimforsa, Björsäter, Askeby, Örtomta, Skruvkulla, Ekängen, Stjärnorp, Berg, Rökinge, Kaga, Malmslätt, Ledberg, Björkeberg, Västerlösa, Normlösa, hemlösa. Hej alla Skänningebor, allt folk i Borensberg, Kristberg, Motala, Medevi, Tjällmo, Hällestad, Finspång, Svärtinge, Norrköping, Ljunga, Vikbolandet, Arkösund, Stegeborg, Söderköping, Gusum, S:t Anna, Gryt, Valdemarsvik, Hannäs, Åtvidaberg, Grebo, Linköping, Vikingstad, Sjögestad, Mantorp, Mjölby, Väderstad, Bjälbo, Rök, Hov, Vadstena, Ödeshög, Boet, Trehörna, Strålsnäs, Boxholm, Malexander, Ulrika, och nu har jag väl snart gått varvet runt, va?
Och hej Arne, Britt-Marie, Calle, Daniella, Erik, Fiona, Gabriel, Hannes, Ingrid, Johannes, Klara, Lennart, Marianne, Niclas, Olga, Peter, Peter, och Peter, Quing Xian, Rickard, X-et, Yngve, Zandra, Åke, Älvan, Örjan.
Och Peter.
Jag sänder även en hälsning till er som inte heter något av dessa namn och inte bor på någon av de uppräknade platserna. Bor ni i Östergötland är ni automatiskt med i dagens hälsning som även skickas ut i stora, vida världen med min brevfågel (jag hittade ingen duva). Till alla.
Hoppas ni mår bra. Om inte så önskar jag att ni ska må bättre i morgon. Eller nästa dag. Snart.

Inga kommentarer: