tisdag 20 mars 2012

Träningen viktigast

Vad var viktigaste grejen för egen del under tisdagen? Var det lunchen med Anna och Crister? Var det snacket med Johnny om bilderna till ett reportage jag gjorde i Mjölby i söndags? Var det kommentaren jag skrev på en dotters blogginlägg? Var det veckans avsnitt av Veckans brott? Var det Juventus-Milan? Nja, jag tror att det var träningen.
Ur träningsdagboken: Jag var inte ensam den här eftermiddagen när jag efter jobbet klev ner till Correns motionshall för att träna lite. Johan Rödin var redan där. Så då slet vi tillsammans en stund, jag tror 40 minuter för min del och 50 för Johan, kanske timmen.
Lite hantlar, lite plankan, många situps, lite ben. Några hopp med repet. Lite lek med klubba och boll för min del, kände och lyfte en kort stund med kettlebells, trampade på crosstrainern, och dansade lite på boxares vis. Kul.

Inga kommentarer: