torsdag 22 mars 2012

På besök i Stolta stad

Bild: Jörgen Auer
Gissa var jag har varit i dag? Nej, det kan du aldrig, eller?
Bild: Jörgen Auer
Men nu klarnar det förstås - för det är klart att Lasse Södergren hör hemma i sin "Stolta stad" Norrköping. Så heter ju de många reportage han gjort om stan, och den serie filmer han också gjort tillsammans med 24NT. I dag hittade jag honom på NT när han just hälsat på hos chefen Anders Nilsson. Men så här röd i ansiktet var han inte. Det är mina kunskaper i Photoshop som brister.
Bild: Jörgen Auer
Utifrån kan Anders rum se ut så här. Samma gula färg som spårvagnen, väl? Och det är alltså inte tavlor, utan fönster på väggen. Fräckt.
Bild: Jörgen Auer
Något som NT har och som jag är lite avundsjuk på är ett rejält gym. Men Corren håller på att förbättra sig på den här punkten och har köpt in ett antal vikter och lite annat.
Visst ja, sa jag att Lasse Södergren och jag växte upp i kvarteret Ljura båda två. Lasse bloggar för resten om Ljura på lasses ljurablogg, men tyvärr har jag inte sett något inlägg efter 14 februari.

Inga kommentarer: