torsdag 22 mars 2012

På liten promenad

Bild: Jörgen Auer
Jag ser er, men ni ser inte mig. Så tänkte jag när jag smet in i Fontänens (gammelgamla brandstation) trädgård för en timme sen. P-huset Akilles syntes klart liksom tornet från det som en gång var Linköpings fängelse.
Bild: Jörgen Auer
Här på andra sidan Fontänen kunde jag ha väntat lite längre för att få en bättre bild, men jag ansåg inte att tiden fanns. Annars intresserar speglar alltid en fotoentusiast, tror jag. Mig i alla fall.
Bild: Jörgen Auer
Det gör även nya vinklar på sånt man ser nästan dagligen. I Linköping är det närapå så att vart man än går i city och vida omkring så ser man domkyrkan eller delar av den. Som här från S:t Korsgatan, en gata som i varje fall inte jag går särskilt ofta. Men den är fin och delvis gammaldags kullrig. Ett par gamla hus och gatans ynka bredd understryker den ålderdomliga gatukaraktären. Mer sånt.

Inga kommentarer: