lördag 17 mars 2012

Ingentings innehåll

Bild: Jörgen Auer
Dags att summera denna lördag. Eh, eh, eh. Ingenting. Otroligt, men sant. Det finns absolut ingenting att säga om dagen. Den innehöll ingenting. Inte mer än att den har passerat och att vi åt mat och fikade (och det är ju alltid trevligt) och så gick jag på toan två gånger. Okej, jag tog en promenad också, men det var kallt som fan, så ogästvänligt att man kände sig som ovälkommen gäst i verkligheten och jag återvände till tv-soffan där jag redan hade sett skidor på tvären, på längden, och med gevär. Sedan blev det hockey. Färjestad-HV. Och Smartare än en femteklassare, Robin, Extra, extra, och någon timme vid datorn. Man skulle kunna säga att jag fick glosoppa. Så sa man på den tiden jag gick i femte klass och man kanske glodde för lång stund på någon eller något. Har du fått glosoppa till middag, fick man höra då.
Visst ja, nu kommer jag ihåg, jag pratade med en dotter i telefon också under dagen. Jamen, då hände ju något av vikt ändå. Och hustrun trollade fram glass till kvällsfikat, vilket också var viktigt för välbefinnandet, liksom maten. Ah, ah, ah, nu kommer jag ihåg att jag läste Corren i morse också. 40 minuter. Under dagen läste jag stundtals på text-tv, corren.se, nt.se, expressen.se, unt.se, läste min mejl, kollade lottoraderna, åt en Fazer mjölkchoklad, sökte Olof Andersson Forslöf i Långsele, kollade på bukowskismarket.com, sökte efter bok- och auktionspriser på Svenska kungliga autografer från 1944, letade även efter något nytt på flera konstauktioner, men annars gjorde jag absolut ingenting.
Ur träningsdagboken: Ingenting - nu måste jag skärpa mig.

Inga kommentarer: