fredag 16 juni 2017

På väg hem till Mantorp

 Bild: Jörgen Auer
Guds lilla häst? Kanske det. Jag såg den i alla fall i solskenet på torsdagskvällen nära avfarten till Söderköping på gamla E4-an efter att jag hade varit på träningsreportage i Norrköping. Det reportaget kommer i NT:s bilaga Mera Norrköping. Inte nästa vecka, men veckan därpå. Och det har inget med hästar att göra. 

 Bild: Jörgen Auer
Solskenet och kvällsljuset ändrade sig. Så här såg jag himlen från Skorteby (nära Mantorp),  som jag åkte genom enkom för att titta på "himlaspelet".

 Bild: Jörgen Auer
Sen fick jag möte, med många bilar på en gång. Tur att jag inte var bländad av solen. Det var vid Rasta, Mantorp. Nära Uljeberg. Rasta där jag för övrigt åt lunch i dag.

Bild: Jörgen Auer
Kvällens himmel en gång till. Nu vid depot Mantorp. Vad var klockan? Kring  21:15 tror jag i skrivande stund, vilket var liktydigt med 01.35. Tio minuter senare släckte jag lampan.

Inga kommentarer: