lördag 16 juni 2018

Första bilderna med Nikon

 
 Bild: Jörgen Auer
Första bilden med en för mig ny kamera (en Nikon D700) blev så här. En väldoftande schersmin, Philadelphus, i vår trädgård i Mantorp. Känner du? Kameran köpte jag av Ray Leigh som tagit fantastiska bilder med den. Men han har så många kameror att han kunde tänka sig bli av med en.

 Bild: Jörgen Auer
Ja, jag vet. Vindskivorna behöver bytas. Det får väl bli nu i sommar, då? Men det är inte därför som jag har tagit bilden, utan för att visa kamerans kvalitet. Eller för att jag ska lära mig kameran.

Bild: Jörgen Auer
Ganska bra resultat, tycker jag och funderar på vad första betalda jobb med kameran kan tänkas bli. Troligen nästa Ryktbart till Corren. Vi får se. Fler bilder blir det. Kanske både från min gamla kompis Canon EOS 1100D och min nya Nikon D700.

Inga kommentarer: