måndag 11 juni 2018

Från Drögen och Ören

De här bilderna är från den varma gårdagen. Först var det morgon, dagen brukar ju börja så, sen varmt så in i helvete och ibland såna heta dagar kan man se i syne. Men inte jag! Jag är så van att röra mig i naturen att jag gör det naturligt. Småskraken har jag sett förut, likaså sädesärlan - naturligtvis - och bergsdraken ser jag ofta, även om det är första gången jag ser den som en drake. Kanske var jag lite yr i alla fall.
Vildsvinen däremot har jag garanterat aldrig sett tidigare. Jo, jag har sett vildsvin, men inte just precis de här. För jag har aldrig tidigare varit på Örsvik vid sjön Ören dit jag tog mig för ett reportage till Ryktbart. Där träffade jag familjen Siverholm, tack för tårta!, och hade en trevlig pratstund med de två hoppryttarna, syskonen Evelina och Daniel. Men hade det inte varit för Lauren Bacall så hade jag inte sett svinen. Lauren jobbar som ridhäst på Stall Siverholm och blev väldigt rak i kroppen när hon kände doften av suggan och alla kultingarna och stod sen och stirrade på dem en bra stund. 



Bild: Jörgen Auer
Småskrake - Drögen

 Bild: Jörgen Auer
Mindre krake (sädesärla) - Bäckhult, Drögen

 Bild: Jörgen Auer
   Bergsdrake - Bäckhult, Drögen

Bild: Jörgen Auer
Svinkrake - Örsvik, Ören

Inga kommentarer: