torsdag 21 juni 2018

Utblick från ett reportage

Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag? Sett på fotboll, Danmark-Australien, 1-1. Jag satte mig framför soffan för att titta på Danmark, först och främst. Men mina sympatier övergick till australiensarna som jag tyckte spelade bättre och även skapade fler målchanser. Men Christian Eriksens 1-0-mål var snyggt.
Mera då? Ja-a, jo jag var i väg lite söderut för någon timme eller två för att göra ett reportage till Ryktbart, Correns ridsportserie som brukar publiceras var 14:e dag. Väl på plats tog jag den här bilden över nejden. Och som du ser är det en kyrka längst upp i bildens mitt. Vet du vilken? Vårdnäs.
Alltså befann jag mig på Saxtorp när jag tog bilden. Där träffade jag en ung ryttare som har sina två fina hästar stallade på gården. Vem det är ska jag be att få återkomma till. 
Nu ska jag titta på Frankrike-Peru där jag missat första halvlek (1-0) på grund av att jag tittat på bilderna från Saxtorp. Några blev bra, många andra inte. Men ett reportage blir det. Publiceras troligen på tisdag.

Inga kommentarer: