onsdag 26 augusti 2020

Med feber i tv-soffan

 Bild: Jörgen Auer
I dag är inte en bra dag. Jag har feber. Detta för första gången på, tror jag, 15-20 år.
Om jag är orolig för att det är covid-19 som drabbat mig? Njae, inte särskilt. Det kan det ju vara, men i så fall av en mildare variant. I alla fall i dag. Jag hostar inte, har inte andningsproblem, känner lukt, men har lite allmänt ont i kroppen. Jag får se hur jag känner mig i morgon. 

Bild: Jörgen Auer
Till dess ser jag framåt. Vilket kan betyda att jag tittar i backspegeln. Vad ser jag? Förutom vacker natur? Jo, jag ser kärlek. Kärlekar. Kärleken. Av alla de slag, där är böcker jag älskat att läsa, där är platser jag besökt, sköna blommor, fjärilar och fåglar, där är vänner och släkt och där är flera kvinnor.
En av dem bråkar med mig i dag. Inte fysiskt, men hon dansar och lockar i min febriga yra. Tyst, nu säger hon nåt: du
känns het, Jörgen. Gå och lägg dig. Tänk på din ålder. Okej.

Inga kommentarer: