måndag 31 augusti 2020

Vilken härlig söndag!

Bild: Jörgen Auer
De här bilderna är från i går. Tillsammans med Britt och Bengt Thunholm var jag bjuden till Södra Finnö för några timmars trevlig samvaro med Kalle Geisler och min syster Ami Auer.
Tack för en underbar dag, Ami och Kalle. God mat, trevlig och uppfriskande båtresa. Och trevliga samtal.
Därifrån åkte vi tre åter till Bäckhult för att uppleva en fortsatt skön kväll vid Drögen.

Bild: Jörgen Auer
Jag avslutade med att ösa båten efter allt regnande. I avsaknad av kapell ikläddes båten en presenning. Sen satte jag mig och bara njöt av friden och solen en stund. Molnen speglade sig vällustigt i vattnet

Bild: Jörgen Auer
Men sen åkte jag hem med solen i ögonen i vänsterkurvorna. Den sol som halvtimmen senare dramatiskt  sänkte sig, eller såg ut att tryckas ner av tunga och mörka moln. 

Bild: Jörgen Auer
Mantorp låg i vackra, drömska färger. Så vackra att det kändes skönt att komma hem. Frågan var bara om det var lika vackert hos mig.

Bild: Jörgen Auer
Det var det!

Inga kommentarer: