måndag 17 augusti 2020

Så högväxta och stolta

 Bild: Jörgen Auer
Men, vad nu? Rapsen blommar väl inte nu? Fast vad vet jag?

 Bild: Jörgen Auer
Men så mycket vet jag att det här är solrosor. Dock har jag aldrig sett dem odlas på denna min vanligaste promenadväg. Kanske har jag bara varit ouppmärksam.

 Bild: Jörgen Auer
Nu finns de där. Längs grusvägen mellan Veta kyrka och Klämmestorps gård står de så högväxta och stolta. Vända mot solen förstås.

 Bild: Jörgen Auer
Och då vill inte jag vara sämre, fastän inte så högväxt. Men solen får även min uppmärksamhet för en stund.

Bild: Jörgen Auer
Frågor man ställer sig är: var tar jag bästa bilden på de stolta blommorna? Finns det" rekvisita" i närheten?

 Bild: Jörgen Auer
Visst finns det. Ulliga kardborrar, bland annat.

 Bild: Jörgen Auer
Men kanske gör de sig bäst själva? Eller tillsammans med himmelspällen när den strålar så blå, så blå.

 Bild: Jörgen Auer
Ett traktorspår gör att man kan gå in mitt bland solrosorna och göra närmare bekantskap.

Bild: Jörgen Auer
Och få nya bildvinklar.

Inga kommentarer: