lördag 23 mars 2024

Lill-påsk och sorg på Uljeberg

Bild: Jörgen Auer 
I dag gjorde jag Lill-påsk. Inget märkvärdigt alls, bara in med några gula tulpaner och så tanken på att påsken snart är här.
Men det var svårt att känna någon större glädje över denna extra högtid. Dels för att jag dras med stora besvär i min mage där tarmarna protesterar mot något, svårt säga exakt vad. Jourcentralen i Motala menade dock i går kväll att det troligen är samma problem som jag tidigare har haft. Kanske är det så här jag får finna mig i att livet blir framöver? Inte roligt i så fall. Tarmarna krampar, liksom.

Bild: Jörgen Auer
På Uljebergs säteri  dras vi med sorg i dagarna. I går morse avled nämligen Göran Gillheimer  efter en tids sjukdom. Han blev 73 år.
Mina tankar går till Görans maka Anne-Marie, barn, släkt och vänner. 
Vila i frid, Göran.

Inga kommentarer: