onsdag 27 mars 2024

Sånt som händer

Bild: Jörgen Auer
Tisdag. Gick två varv i entrén på Onkologen US Linköping. Får man för starka mediciner kan det nog bli flera varv.

Bild: Jörgen Auer
Mer: Tyckte att jag skymtade solen. Kan ha varit en synvilla. Dessutom är det ytterst tveksamt om det här är Linköping.  Tror inte det. Tror inte så mycket överhuvudtaget. 

Bild: Jörgen Auer
Såg kyrka. Visste att det var S:t Larskyrkan i Linköping eftersom det var där jag senast såg just denna kyrka. Å andra sidan: kan man flytta hela Kiruna, så...

Bild: Jörgen Auer
Gillade påskris i samma Linköping. På Apotekaregatan. Men någon medicin fick jag inte där.

Bild: Jörgen Auer
Såg många vinklar och vrår. Tittade i de flesta, tittade snett på en man utan styrfart på sin cykel. Han låste den just.

Bild: Jörgen Auer
Åkte tåg hem. Eller rättare sagt till min hemort. Tog skogspromenad. Jo, det finns skog i Mantorp. Fick frisk luft. Hörde fågel. Jag svarade. Kan vissla.

Bild: Jörgen Auer
Kom hem. Såg jättelång ishockeymatch. För lång för mig. Stängde av. Skellefteå vann.

Inga kommentarer: