fredag 22 mars 2024

På kort besök i Norrköping

Bild: Jörgen Auer
Det var inte världens trevligaste väder i dag, men just här när jag visades runt i nya bostadsområdet Björkalund i Norrköping visade sig solen en kort stund.

Bild: Jörgen Auer
Björkalund, söder om Vrinnevisjukhuset ska färdigbyggt ha plats för 500 bostäder i form av villor, radhus och större flerfamiljshus. Även livsmedelsföretaget Östenssons har etablerat sig här och här finns förskola och äldreboende.

Bild: Jörgen Auer
Det var Mats och Berit i Smedby som guidade mig i Norrköping. Och även bjöd på god mat och logi. Tack.

Bild: Jörgen Auer
Dessutom tog de med mig till det här trevliga och nybyggda lilla huset i Kårtorp där Mats syster Marie bor med sin Kenta. Där blev det gofika i dag. Och ja, det är Vrinneviskogen som syns där bakom.

Bild: Jörgen Auer
På hemvägen passade jag på att spana in Sankt Johannes kyrka, min konfirmationskyrka på Hagebygatan. På min tid hette gatan Söderköpingsvägen.
Hemma på kvällen var jag nyfiken på TV6 och Sveriges träningslandskamp i fotboll mot Portugal, första matchen för nye förbundskaptenen Jon Dahl Tomasson. Det blev ingen rolig premiär, Portugal lekte bort ett minst sagt försvarssvagt Sverige med 5-2. 

Inga kommentarer: