torsdag 28 mars 2024

Stopp i stomin

Bild: Jörgen Auer
God natt, sa till mig själv på onsdagskvällen, fastän jag visste att det inte skulle komma någon god natt. Jag hade så ont i magen.

Bild: Jörgen Auer
På torsdagen åkte jag ambulans för första gången. Eller vänta! Ja, det var visst någon ungdomssynd 1971 också. Men nu gick färden till akuten i Motala där jag uppehöll mig hela dagen, plus tio minuter på Röntgen. Tack, alla som tog hand om mig.

Bild: Jörgen Auer
Tack, säger jag naturligtvis till alla som på olika sätt såg till att jag mådde bra. Senare blev det förflyttning till Linköping och Universitetssjukhuset där jag blev inlagd på Kava (Kirurgakutvårdsavdelning). Genast vid ankomst började man jobba med mina problem.
Stopp i stomin. 
En timme senare var smärtorna borta, jag hoppas för gott. Får se hur jag mår i morn bitti.
Kanske måste jag ändra matvanor?
 

Inga kommentarer: