måndag 4 mars 2024

Lite disigt var det allt

Bild: Jörgen Auer
Visst såg jag klart och tydligt att solen var uppe under måndagen. Men jag hade fullt upp med sjukhusbesök i både Motala och Linköping och hade inte tid för dagens ljus förrän senare på eftermiddagen. Lite disigt var det allt då.
Eller måste jag till optikern också?

Bild: Jörgen Auer
Sen eftermiddag stod jag i mina fönster och beundrade utsikten. Åt norr låg slätten och drömde om skördetider, i öster hade jag några tallar bakom vilka jag visste att Skorteby kunde anas. Åt söder stod hästhagarna tomma sedan hästarna hämtats in för natten och i väster höll solen på att gå ned bortom Uljebergs säteri.

Bild: Jörgen Auer
När mörkret la sig över Uljeberg lyste det hemtrevligt, ja mysigt i stallet. Det var nog därför som jag undrade över hästarna där och egentligen över alla djur. Har de nåt sätt att säga god natt till varandra? Och om de har det, säger de god morgon, också? 

Inga kommentarer: